Cliënten vinden het soms lastig om rechtstreeks te praten met degene over wie ze ontevreden zijn. De cliëntenvertrouwenspersoon kan dan helpen. Want de cvp is onafhankelijk van de zorginstelling. De cvp staat náást de cliënt en denkt mee over alternatieven om de onvrede weg te nemen.
Bij gedwongen zorg staat de cliëntenvertrouwenspersoon open voor alle vragen en klachten die gaan over de relatie tussen de cliënt en de zorginstelling. Dit mag ook gaan over schijnbaar onbelangrijke zaken. Want vaak zit achter zo’n vraag een diepere vraag. De cvp kan daar dan dieper op in gaan tijdens een vervolggesprek.
De cvp gaat altijd voor de belangen van de cliënt. Dit betekent niet dat de cvp altijd de mening deelt van de cliënt. Wél zal de cvp altijd de cliënt steunen om de juiste beslissingen te nemen om zijn of haar doel te bereiken.
Dit hangt helemaal af van de situatie. De cliëntenvertrouwenspersoon biedt altijd een luisterend oor. Soms is daarmee de onvrede van de cliënt al weggenomen. Zo niet, dan legt de cvp uit welke vervolgstappen er mogelijk zijn. Dit kan bijvoorbeeld een gezamenlijk gesprek zijn met degene waarover de cliënt ontevreden is.
Stichting Quasir Cliëntenvertrouwenspersonen Wzd gaat uiterst zorgvuldig om met de privacy en gegevensregistratie van cliënten. Dit staat omschreven in ons privacybeleid. Klik hier voor het privacybeleid.
De Stichting Quasir Cliëntenvertrouwenspersonen Wzd is aangewezen als de CVP- aanbieder voor Noord- Nederland. De Stichting heeft ten doel het versterken van de positie van cliënten in de zorg en voorts al hetgeen hiermee verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn, direct of indirect, alles in de ruimste zin van het woord.
Wilt u een vraag stellen aan de cliëntenvertrouwenspersonen Wzd?
Email ons:
CVP@quasir.nl
Of bel ons:
085-4874012